סוגי מפוחים לפינוי עשן

מה קורה כאשר פורצת שריפה בבניין? את הבהלה ואת חוסר האונים אין צורך לתאר כאן. במאמר הזה אנחנו כן רוצים להדגיש כי היקף הנזקים ברכוש ובנפש יהיה קטן יותר במידה ובמבנה מותקנת מערכת שחרור עשן. אכן, מפוחי עשן נועדו בדיוק עבור מטרה זו והם עשויים להועיל עד מאוד במקרה של שריפה.

העשן, החומרים הרעילים וחומרי בעירה

בכל מבנה יש חומרים מסוגים שונים. כאשר חומרים אלו מגיעים במגע עם אש הם משחררים חומרים רעילים ומסוכנים לנשימה. כדי למנוע נזקים מנשימה של עשן לצד קוקטייל קטלני של חומרים רעילים נועדו מפוחי עשן לווסת החוצה את העשן ולאפשר לשוהים במבנה להציל את נפשם מהסכנות הללו. המפוחים נועדו לפנות באופן מבוקר את העשן וליצור בשטח המבנה אזורים בטוחים לשהייה. היות ואחוזים ניכרים מקרב נפגעי האש נפגעים בגין שאיפת עשן או חומרים רעילים אחרים שמופרשים בזמן שריפה, יש במערכות אלו בשורה של הצלת חיים ממש. הם עשויים להפחית את נזקי השריפה ולהציל את השוהים במבנה משאיפת עשן. אכן, חשיבות רבה נודעת למערכות אלו ולהתקנה נכונה של מפוחים עבור פינוי העשן.

פתרונות שונים ומערכות לפינוי עשן

  • שחרור קבוע – יש מבנים בהם יש צורך לשחרר עשן באופן של קבע. זאת מבצעים באמצעות רפפות ופתחים קבועים.
  • חלונות אוטומטיים – חלונות עשן המופעלים באופן אוטומטי באמצעות גלאי העשן. החלונות פועלים באמצעות אנרגיה חשמלית ומנועים מכניים או הידראוליים.
  • כיפות עשן – מדובר על מפוחים לשחרור עשן מאולץ. מפוחים אלו מאפשרים פינוי עשן מהיר.

בחברתנו מטלפרס מודעים לכמה חשוב כי מפוחי העשן יתאימו לדרישות התקנים, שהם יותקנו במבנה בצורה הנכונה כך שבמקרה ותפרוץ שירפה הם ייכנסו לפעולה ויצליחו לפנות את העשן ביעילות ויצילו חיי אדם.

צור קשר
שיחה מהירה
קידום אורגני במנוע חיפוש בניית אתרים
Call
Mail