מה זה ניהול עשן?

הפתגם אומר שאין עשן בלי אש. אבל אנחנו רוצים במאמר הזה לדבר דווקא על מקרה בו פורצת שריפה ויש אש וגם עשן בתוך מבנה. מה עושים במקרה כזה? אכן, מצב חירום בו כל השוהים בבניין מוצאים את עצמם במלכודת מסכנת חיים. יש לדעת כי העשן הוא אחד הגורמים המזיקים ביותר שנחשב לפוגע מרכזי במקרה של שריפה. ואכן במקרה שפורצת שריפה שאיפת עשן היא אחת הפגיעות המרכזיות. כמו כן מלבד לעשן ששואפים עלולים לנשום גם חומרים רעילים נוספים שמופרשים בחלל המבנה בעת שריפה. כמובן שמצב זה מעמיד את הנוכחים בסכנת חיים.

ניהול העשן באמצעים מתקדמים

במטרה להפחית את נזקי האש ושאיפות העשן פיתחו מערכות שונות שנועדו לאפשר פינוי של העשן בצורה יעילה משטח המבנה. כך שלמרות השריפה משתוללת המבנה לא מתמלא בעשן מחניק ומסוכן. לשם כך מתקינים מפוחים ייעודיים אשר מטרתם לפנות עשן בעת שריפה. ואכן, כאשר חלילה פורצת שריפה ממדי האסון יהיו קטנים יותר במידה ומערכות פינוי העשן יעשו את העבודה שלהם.

ניהול מקצועי של העשן

מערכות פינוי העשן של מטלפרס פתרונות חכמים נועדו לפנות את העשן באופן כזה שייווצרו בתוך שטח המבנה אזורים בטוחים בהם ניתן לשהות ולנשום ללא חשש. כדי להשיג את התוצאה הזו ולהצליח להביא לכך שיהיו אזורים בטוחים יש לנהל את העשן. המערכות לפינוי העשן מתקדמות מאוד וניתן לשלוט על ההפעלה שלהם, כך שאפשר יהיה להפנות את העשן החוצה ולוודא כי האזורים הבטוחים נשארים חפים מעשן וחומרים רעילים אחרים.

הצלת חיים

אכן, ניהול עשן מאפשר להציל חיים בעת חירום ולמנוע את הפגיעות החמורות שעלולות להתרחש כתוצאה משאיפת עשן. ניהול עשן בזמן אמת מאפשר להשיג אזורים בטוחים ולהציל חיים של אנשים.

צור קשר
שיחה מהירה
קידום אורגני במנוע חיפוש בניית אתרים
Call
Mail