מי ומתי צריך מערכות לשחרור עשן?

מערכת לשחרור עשן היא מערכת מתקדמת שעושה שימוש בטכנולוגיות עכשוויות במטרה להציל חיים במקרה של שריפה. אז מי צריך את המערכות הללו? למעשה כל מקום שחשוף להתלקחות צריך גם מערכת לשחרור עשן. הגדרה זו כוללת כמובן כל מבנה בכל זמן ועת. וזה אומר שלא משנה על איזה מבנה אתם מדברים ומהו השימוש שנעשה במבנה. כדי להבטיח כי במקרה של שריפה העשן לא יחנוק את השוהים במקום חשוב להתקין מערכות לשחרור עשן.

במה מועיל שחרור העשן?

כשפורצת שריפה המטרה העליונה היא לכבות אותה בהקדם האפשרי. וזו המטרה שנשארת מול עיניהם של הכבאים במהלך פעולות ההצלה. אבל לצד מטרה זו קיימת מטרה חשובה נוספת והיא שחרור עשן. מתברר כי אחוזים משמעותיים מקרב הנפגעים בשריפות הם אנשים כאלו ששאפו עשן. זאת אומרת שגם אם הם לא נכוו ישירות מהאש הם נפגעו באופן חמור כתוצאה משאיפת עשן. הווי אומר שבמידה והעשן יפונה מהמבנה בצורה יעילה ומהירה היקף הנזקים עשוי להיות קטן משמעותית. פחות נפגעים מהאש ואפשרויות הצלה נרחבות יותר.

התקנת מפוחים לפינוי העשן

ואכן זו הסיבה לכך שבכל מבנה שהוא, בין אם מדובר על מבנה משרדים ובין אם זה מפעל או בית חרושת, וכן, גם אם זה בניין מגורים חשוב מאוד להתקין מפוחים של חברת מטלפרס שיוכלו להציל חיים במקרה חירום. אמנם התקנים נוגעים בעיקר למבנים ציבוריים או למוסדות לימוד. אבל כיום הולכת וגוברת המודעות בעניין זה של ניהול עשן. לאחר שהתרחשו מספר אסונות בהם קפחו אנשים את חייהם כתוצאה משריפה בתוך הבית, קיימות המלצות להתקין מערכות של גלאים ומפוחים כדי למנוע אסונות כאלו בעתיד. העשן יפונה החוצה ובתוך המבנה ייקבעו אזורים בטוחים לשהייה.

צור קשר
שיחה מהירה
קידום אורגני במנוע חיפוש בניית אתרים
Call
Mail