חשיבות מערכות פינוי עשן בבניינים ציבוריים

מערכות לשחרור ו/או לפינוי עשן הן מערכות שנועדו להציל חיים במקרה של שריפה מסיבה אחת – רוב הנפגעים משריפות הם אלו ששאפו עשן. בזמן שריפה העשן שנוצר כתוצאה מהאש מתערבב עם חומרים אחרים שנשרפים (פלסטיק וכו') והופכים עקב כך לרעילים, כך ששאיפת העשן  מסוכנת לבריאות לא פחות ואף יותר מהחשיפה לאש.

פינוי העשן לא רק מוציא את העשן מהמבנה בצורה יעילה ובטוחה, אלא גם יוצר אזורים שהשהייה בהם בטוחה בזמן השריפה ומתבצע תהליך של ניהול עשן. במילים אחרות – אתם שולטים בעשן ולא הוא בכם. המשמעות היא שפינוי עשן הוא מטרה עליונה לצד כיבוי האש, הן כדי למנוע נזקים ברכוש ובעיקר כדי למנוע נזקים בנפש.

לכן, בכל מבנה שהוא (ציבורי, פרטי, עסקי וכו') מומלץ להתקין מערכת לפינוי עשן. במבני ציבור ובמוסדות חינוך מדובר בחובה על פי חוק, כך שהמערכת צריכה לעמוד בתקני בטיחות האש שנקבעו לשם כך. עם זאת, מכיוון שמדובר בעניין של חיים ומוות אין להסתפק בכך אלא להצטייד במערכת מתקדמת (גם במבנים שאינם מחויבים לכך), למשל כזו שכוללת בתוכה מערכת פיקוד לשחרור עשן.

 

מה היתרונות של מערכת פיקוד לשחרור עשן?

מערכת פיקוד לשחרור עשן מופעלת באמצעות מנגנונים חשמליים ומאפשרת ליהנות מ-3 יתרונות מרכזיים:

  1. שליטה ובקרה על קווי ההזנה של מנועי המערכת
  2. גבוי מלא בזמן הפסקת חשמל הודות לעובדה שהסוללות של המערכת נטענות
  3. בטיחות מלאה הודות לעובדה שהמערכת עומדת בשני תקנים בתחום כיבוי האש: התקן האירופאי EN12101-9/10 והתקן הישראלי 21927-9/10

כיום ניתן לרכוש מערכת סינון ושחרור עשן קומפקטיות או מערכות מודולריות והבחירה תלויה בכם, כלומר בדרישות ובצרכים הספציפיים של הבניין שלכם בתחום פינוי העשן בזמן שריפה. כמו כן, מומלץ שהמערכת לפינוי עשן תכלול גם מערכת אוורור כדי ליהנות משני יתרונות:

  1. תנועת אוויר חופשית במבנה הודות למפוחים לפינוי עשן
  2. פיזור אוויר אופטימלי, כלומר פיזור אוויר שנעשה הן בכמות הרצויה והן בכיוון המדויק.
צור קשר
שיחה מהירה
קידום אורגני במנוע חיפוש בניית אתרים
Call
Mail